Un somn bun este important pentru starea ta de spirit, nivelul de energie si sanatate. Atunci cand suferim de insomnie sau alte probleme legate de somn, este din cauza a ceea ce facem, chiar daca este neintentionat.

Iata cateva lucruri pe care trebuie sa le eviti seara daca vrei sa ai un somn bun.

 

ceas clock

 

1. Telefonul sau televizorul

Lumina albastra provenita de la calculator, telefon sau chiar televizor previne producerea de melatonina care ajuta organismul sa devina somnoros. Este recomandat sa eviti orice lucru care emite lumina cel putin o ora inainte de culcare.

2. Anumite medicamente

Efectele medicamentelor pot fi subtile, dar unele dintre ele iti provoaca un somn nelinistit. De exemplu, antidepresivele pot avea efecte puternice asupra somnului, iar unele medicamente pentru durere iti pot da dureri de stomac si astfel vei avea un somn mai dificil. Pe de alta parte, unele medicamente - cum ar fi unele tipuri de pastile pentru tensiunea arteriala - s-au dovedit a functiona cel mai bine atunci cand sunt luate noaptea.

3. Cafeaua

O ceasca de cafea contine intre 80 si 120 miligrame de cofeina si probabil deja stiti ca trebuie sa o evitati inainte de culcare. Cofeina poate ramane in corp pana la 12 ore, de aceea este bine sa bei cafeaua dimineata.

4. Ceaiul

Chiar daca eviti cafeaua, este posibil sa nu fii la fel de atent la o alta sursa majora de cofeina: ceaiul. Bauturile etichetate ca "ceai din plante" - cum ar fi menta sau musetel - sunt, probabil, fara cofeina, dar soiurille care contin frunze de ceai negru, verde sau alb contin intr-adevar cofeina.

5. Ciocolata

O alta sursa de cofeina este ciocolata, in special ciocolata neagra cu un continut ridicat de cacao. De asemenea si inghetata care contine ciocolata sau cafea iti poate provoca insomnii.

6. Alimentele picante sau grase

Alimentele picante sau grase pot fi deosebit de riscante, mai ales seara. In mod ideal, ar trebui sa iei cina cu cel putin doua ore inainte de culcare. Daca esti obisnuit sa mananci ceva chiar inainte de culcare, cel mai bine ar fi sa consumi carbohidranti simpli sau un pahar cu lapte. Daca nu esti atent, gustarile tarzii pot duce la cresterea in greutate.

7. Alcoolul

Alcoolul te face sa crezi ca vei dormi mai bine, pentru ca de multe ori provoaca somnolenta si usureaza adormirea. Dar pe masura ce corpul tau incepe sa metabolizeze alcoolul, somnul este redus.

8. Fumatul

Multi oameni fumeaza pentru a se relaxa, dar nicotina este un stimulent care provoaca insomnii, mai ales daca este consumata seara. Daca esti fumator si ai probleme cu somnul, acesta ar putea fi un alt motiv pentru care ar trebui sa te lasi de fumat.

9. Prea multa apa

Este important sa te mentii hidratat, dar nu este bine sa bei un pahar mare cu apa chiar inainte de culcare deoarece va trebui sa mergi la baie in mijlocul noptii.

Asigura-te ca bei o cantitate mare de apa pe parcursul zilei.

10. Caldura intensa

Oamenii dorm mai bine atunci cand temperatura din camera este mai rece. Aceasta se datorează faptului ca temperatura corpului scade in timpul noptii si, de asemenea, pentru ca o temperatura mai scazuta permite oamenilor sa se acopere cu paturi fara sa le fie prea cald.

Cu siguranta vei dormi mai bine la o temperatura putin mai scazuta decat in timpul zilei.

11. Animalele de companie

Animalele de companie te vor trezi de foarte multe ori in timpul noptii daca dorm in pat cu tine. In plus, parul animalelor de companie iti provoaca alergii si dificultati de respiratie, care pot afecta, de asemenea, somnul tau.

12. Certurile

Daca ai o conversatie stresanta seara, aceasta va ridica cortizolul si alti hormoni de stres, iar somnul tau va fi nelinistit. In plus, daca mergi la culcare cu problemele nerezolvate, cu siguranta nu vei reusi sa adormi. Incearca sa elimini orice problema inainte de lasarea serii.

 dream sleep

 

Aceste au fost cateva dintre lucrurile pe care nu ar trebui sa le faci inainte de culcare. Tu cum procedezi pentru a avea un somn linistit? 😴💤